داورزنی

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: مکانیزمی که در این 2-3 سال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشتند این بود که بدون منابع دولتی باشگاه را اداره کنند.

به گزارش مشرق، عصر روز سه‌شنبه مراسم بدرقه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد.

 

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به طور رسمی از 27 مرداد آغاز می‌شود. گفت‌وگوی کوتاهی را در این خصوص و همین طور شرایط استقلال و پرسپولیس با محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

* فاصله زیادی به بازی‌های آسیایی نمانده، شرایط کاروان را چطور می‌بینید؟

بعد از یک سال و نیم جلساتی که ستاد بازی‌های آسیایی در جهت حمایت از رشته‌های ورزشی برگزار کرد، همه فدراسیون‌هایی که قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کنند (نزدیک به 30 فدراسیون) جلساتی را داشتند. برخی از رشته‌هایی که تلاش می‌کردند تا بتوانند شانس حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کنند و همین طور فدراسیون‌هایی که از قبل در این بازی‌ها حضور داشتند، در این مدت اردوهایی را برگزار کردند. خوشبختانه با تعامل خوبی که بین کمیته و وزارت بود، همه کمک کردیم تیم اعزامی در شرایط خوبی باشد.

* در جلسات ستاد پیش‌بینی مدال هم انجام دادید؟

برای ما مهم حضور قدرتمندانه است. تلاش شد ضمن اینکه به دنبال این بودیم رشته‌های شرکت‌کننده نام ایران را با افتخار مطرح کنند، بنابراین مهم این بود تیم‌ها قدرتمندانه ظاهر شوند.

* در برخی از رشته‌ها هم نگاه ستاد حمایتی بود...

بله، ستاد بازی‌ها سیاست دیگری هم داشت به این صورت که در برخی از رشته‌ها جنبه حمایتی و تشویقی داشتیم مثل ژیمناستیک، تنیس و شمشیربازی بانوان. شاید بعضی‌‌ها اذعان داشتند خیلی نمی‌توان روی سکو حساب کرد اما نگاه ما توسعه این رشته‌ها در کشور بود.

* در خصوص فوتبال هم نتیجه این شد تیم زیر 21 سال به اندونزی اعزام شود...

درست است. حتی در بحث اعزام تیم فوتبال، کار ارزشمندی صورت گرفت. 2 سال تا المپیک 2020 فرصت داریم. به اعتقاد من سرمایه‌گذاری روی ورزشکارانی که در مسابقات جهانی فوق‌العاده کار کردند، فرصت دادن به آنها در بازی‌های آسیایی کار ارزشمندی است. فدراسیون، کمیته و وزارت در این موضوع اتفاق نظر داشتند که برای آینده باید برنامه‌ریزی داشته باشیم به همین دلیل تلاش ما این بوده در رشته‌های مختلف هم حمایت کنیم و هم شرایط لازم فراهم شود. برای ورزشکاران اردوهای برون‌مرزی و تدارکاتی فراهم شود تا آنها با آمادگی به این بازی‌ها اعزام شوند.

* خبرهایی هم در خصوص دستور وزارت ورزش مبنی بر جلوگیری از سفرهای غیرضروری منتشر شد، این موضوع به خاطر شرایط نابسامان ارز اشت؟

شرایطی در کشور فراهم شده که همه موظف هستیم کمک کنیم تا بر منابع مدیریت شود. برای اینکه در آینده شرایط مناسب فراهم شود از فدراسیون‌ها خواستیم مدیریت منابع داشته باشند. تنگناهایی در کشور هست اما برای حضور در بازی‌های آسیایی، وزارت، دولت و کمیته ملی المپیک شرایط خوبی را برای فدراسیون‌ها فراهم کردند. کمتر رشته‌های مختلف ورزشی برنامه‌هایشان را به خاطر منابع مالی کنسل کردند و حتی می‌توانم بگویم اصلا نداشتیم. مجموعه شرایط خوب است. ورزش در این چند وقت اخیر موفقیت‌های خوبی داشته و این نشان می‌دهد فدراسیون‌ها برنامه‌هایشان را به خوبی دنبال می‌کنند. بچه‌ها تلاش‌شان را می‌کنند و برای مردم نیز این تلاش مهم است. در جام جهانی دیدید مردم ما به تلاش بازیکنان تیم ملی فوتبال ارزش گذاشتند. حتی در یک میدانی که پیروز نبودیم اما رهبری نظام و مردم از این تلاش تقدیر کردند.

* مجلس شورای اسلامی ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها را مطرح کرد. در وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و همین طور در پرسپولیس (گرشاسبی) بازنشسته داریم، برنامه وزارت چیست؟

اجازه دهید قانون ابلاغ شود در این صورت همه دستگاه‌ها موظف هستند به آن عمل کنند. هیچ کسی نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند چه روسای فدراسیون‌ها چه کسانی که در سطوح مدیریتی کار می‌کنند. همه مقابل قانون تمکین می‌کنند. با تصویب این قانون در مجلس، بعد از ابلاغ از سوی شورای نگهبان و دولت برای اجرایی شدن، همه موظف به تمکین هستند. ورزش هم مستثنی نیست.

* وزارت ورزش برنامه‌ای برای ترمیم هیات مدیره استقلال و پرسپولیس ندارد؟

از سلطانی‌فر این سوال را بپرسید. این موضوع در اختیارات وزیر ورزش است. وزیر همه تلاش خود را انجام داده این 2 باشگاه همین روند موفقیت‌آمیز خود را طی کنند. تلاش این است استقلال و پرسپولیس که در لیگ قهرمانان هستند مشکلی نداشته باشند.

* خبری در سایت وزارت ورزش در خصوص عملکرد این وزارتخانه در قبال سرخابی‌ها منتشر شد، نظرتان در این باره چیست؟

در استقلال و پرسپولیس مکانیزم تامین منابع و پرداخت‌ها اصلاح شد. دولت و وزارت به این 2 باشگاه پولی نداده اما شرایط طوری دنبال شد تا مکانیزم اصلاحی صورت بگیرد. قسمتی از منابع درآمدی توسط هواداران تامین می‌شود. بخشی از آن هم توسط اسپانسرها که از فضای تبلیغی استفاده می‌کنند، تامین می‌شود. مکانیزمی که در این 2-3 سال باشگاه‌ها داشتند این بود بدون منابع دولتی باشگاه را اداره کنند، قسمت عمده‌ای از بدهی را پرداخت کنند. در آینده باقی بدهی ها پرداخت می‌شود. هر 2 باشگاه نتایج فوق‌العاده‌ای هم داشته‌اند که تاکنون سابقه نداشته است به این خوبی اداره شوند. البته با شرایط مطلوب شاید فاصله داشته باشیم اما در آینده شرایط بهتر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    4 1
    واقعا سابقه نداشته استقلال به این خوبی آشفته بشه.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      0 1
      17 تا بازیکن بخر بعد هم مظلوم نمایی کن!!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    برید با این فوتبالتون اینا برا ما آب و نون نمیشه پولاشونو اونا میگرت حرصشو ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس